Pokud chceme chytit Pokémona, potřebujeme mít v inventáři nebo batohu (na jakémkoliv místě) Pokéball. Každý Pokéball má vlastní efekt při chytaní viz níže.
Když najdeme divokého (tzv. "wild") Pokémona, kterého bychom chtěli chytit, hodíme na něj (tlačítkem R) svého Pokémona čímž se dostaneme do souboje.
Bojem můžeme Pokémona zranit a tím mu ubrat nějaké životy (čím méně HP pokémon má, tím je šance na chycení větší → např. na 5 % HP je šance cca 3x větší oproti původním 100% HP) .
Pokud se stane, že pokémona v boji zabijete, ukončí se souboj a tím přijdete i o možnost jej chytit. Proto se snažte pokud možno nezabíjet to, co chcete chytat.
Tip: Existuje útok False swipe, který vždy nechá alespoň 1 HP, tudíž nikdy nezabije Pokémona, ale jen ho zraní. Samozřejmě pokémon stále může spáchat sebevraždu nebo umřít na jed z jiného útoku apod.
Pokud už chceme Pokémona chytit, musíme vlevo dole kliknout na modrou ikonu BAG:
Dále klikneme na Poké Balls:
A vybereme Pokéball který chceme použít k chytání. Poté nám to napíše Waiting - to značí že se pokémon chytá.
Pokud nás to pak hodí znovu do Menu s výběry útoků, Pokémon se nechytil. Jestli ho chceme chytat dále, postup je stejný.
Pro pokus o opuštění souboje stačí kliknout na žluté tlačítko RUN:
Každý Pokémon má pak jinou šanci (raritu) na chycení - tzv. "Catch Rate".
Tuto šanci zjistíme příkazem /pwiki JménoPokémona
Čím vyšší je pak číslo před /255, tím lépe se Pokémon chytá. (Níže na příkladu Snorunta je před /255 číslo 190 → chytá se ještě celkem dobře)
Vzorec pro výpočet šance na chycení:
Rate = Catch Rate - viz. výše
Ball = Vlastnosti použitého Pokébalu - viz. sekce Pokébally
Status = oslabení pokémona změnou statusu
Za Status dosazujeme:
Podmínka | Efekt (zvýšení šance) |
---|---|
Nic nepůsobí | 1x (šance se nezvýší) |
Asellp (uspaný) | 2,5x |
Frozen (zmražený) | 2,5x |
Paralyzed (paralyzovaný) | 1,5x |
Burned (hořící) | 1,5x |
Poisoned (otrávený) | 1,5x |
Beast Ball : 5x šance na chycení na Ultra Beasty, 0,1x na ostatní Pokémony.
Cherish Ball : 1x šance na chycení jako normální Pokéball, akorát jinak vypadá.
Dive Ball : 3,5x šance na chycení na Pokémony pod vodou.
Dream Ball : 4x šance na chycení pokud Pokémon spí.
Dusk Ball : 3,5x šance na chycení v temných místech. (Platí i pro noc)
Fast Ball : 4x šance na chycení na Pokémony se základní rychlostí 100 a víc
Friend Ball : 1x šance na chycení, chycený Pokémon bude mít 200 Happiness.
Great Ball : 1,5x šance na chycení.
GS Ball : 1x šance na chycení, používá se na spawn Celebi.
Heal Ball : 1x šance na chycení, uzdraví chyceného Pokémona na max HP.
Heavy Ball : Čím těžší (váhově) Pokémon, tím větší šance na chycení.
Level Ball : Čím vyšší úroveň má tvůj aktivní Pokémon oproti divokému Pokémonovi, tím větší je šance na chycení.
Love Ball : 8x šance na chycení pokud je divoký Pokémon stejného druhu, ale opačného pohlaví jako aktivní Pokémon v zápase.
Lure Ball : 3x šance na chycení na Pokémony vylovené prutem. (Super Rod, Good Rod, Old Rod)
Luxury Ball : 1x šance na chycení, rychlejší získávání Happiness z činností zvyšují Happiness.
Master Ball : Vždy chytí Pokémona na první pokus.
Moon Ball : 4x šance na chycení, pokud se divoký Pokémon evolvuje Moon Stonem.
Nest Ball : Zvýšená šance na chycení na Pokémony s nízkou úrovní.
Net Ball : 3x šance na chycení na Vodní a Hmyzí typ Pokémonů.
Park Ball : Vždy chytí Pokémona na první pokus.
Pokéball : 1x šance na chycení
Premier Ball : 1x šance na chycení, při vyhazování z Pokéballu vyzařuje efekt.
Quick Ball : 5x šance na chycení pokud je použitý při prvním kole zápasu.
Repeat Ball : 3,5x šance na chycení pokud již máš divokého Pokémona v Pokédexu.
Safari Ball : 1,5x šance na chycení na Pokémony v Plains biomu.
Sport Ball : 1,5x šance na chycení na Hmyzí typ Pokémonů
Timer Ball : Čím více kol v zápasu oběhne, tím větší šance na chycení.
Ultra Ball : 2x šance na chycení.